Leva fritt...?

Hejsan..

Vi tror alla att vi har yttrandefrihet i vårt lilla söta land. Men har vi verkligen det?
Får du gå ut på gatan och säga precis vad du vill? Neej du, jag tror inte det. Det finns många regler, undantag och osynliga regler. Sånt där som bara är "fel" att säga. Vad betyder egentligen yttrandefirhet om man inte får säga vad man vill. Klart att det är fel att gå och säga rasistiska saker. Men varför då säga att vi har yttrandefrihet när vi inte har det? Vi har ju vissa saker man inte får säga..
     Jag anser bara att det är dumt att skylta med falska saker så som total frihet. När detta inte alls är fallet. Vi har skattkrav. SKATT! Fyfan, visst är det bra att barn får gratis skola och sjukvård, men varför skulle jag vilja betala någon annans socialbidrag? Varför skulle jag vilja betala någon annans sjukskrivning..? Det är helt idiotiskt. Att jag kan bidra med pengar till skola, sjukvård, kollektivtrafiken, äldrevården. Visst, det är jag helt med på. Men att betala för att någon annan ska klara vardagen utan att arbeta är något som gör mig grymt irriterad. 
 
Vore jag president skulle jag helt ta bort skatten, jag skulle ha skatt vilket ger studiebidrag, barnbidrag, pensionsbidrag, till sjukvård och kollektivtrafiken. Jag anser inte att arbetande ska betala för människor utan jobb. Ilskan ryker även inom mig över högre skatt för månniskor som tjänar mer pengar. Vafan är det för skit snack. Har man ett bättre jobb och får mer pengar så förtjänar man dom. Dock finns det väldigt många överavlönade gubbar där ute. Men livet är orättvist!


Kommentarer
Postat av: Emelie <3

allt bra?

2010-03-11 @ 00:32:50
URL: http://hahaha.blogg.se/
Postat av: Om jag vore president

Jaa? Hur är det själv?

2010-03-11 @ 10:18:02
URL: http://omjagvorepresident.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0